Опубліковувач

Nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

logo KFS 2018

Powiatowy Urząd Pracy w Janowie Lubelskim ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Wnioski będą przyjmowane w formie papierowej w siedzibie PUP Janów Lubelski pokój nr. 12 lub w formie elektronicznej w dniach od 18.02.2025 r. do 19.02.2025 r. do godz. 15:30. Szczegółowe informacje można uzyskać w pok. 15 lub pod numerem telefonu (15)872-02-40 wew 12.
 

Informujemy, iż limit środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku wynosi
280 000,00 zł.

 
O dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego mogą wnioskować pracodawcy posiadający siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności w powiecie janowskim, potwierdzone odpowiednim dokumentem.
 
Środki Funduszu Pracy w formie KFS mogą być przeznaczone na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w wysokości 80 % tych kosztów, nie więcej jednak niż 300 % przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw  w wysokości 100 %, nie więcej jednak niż 300 % przeciętnego wynagrodzenia w danym roku  na jednego uczestnika
 
Działania wydatkowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku będą finansowane  zgodnie następującymi priorytetami Ministra do spraw pracy:
 

Priorytet 1 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie.

W ramach powyższego priorytetu mogą być sfinansowane koszty kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności ogólno-zawodowych (w tym tzw.  kompetencji miękkich) o ile powiązane są one  z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu janowskiego lub województwa lubelskiego. Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o wyniki badań zawarte w Barometrze zawodów 2025r. powiatu janowskiego  lub w Barometrze zawodów 2025r. województwa lubelskiego.

Pracodawca wnioskujący o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników zatrudnionych na terenie innego powiatu lub województwa niż siedziba powiatowego urzędu pracy, w którym składny jest wniosek o dofinansowanie, powinien wykazać, że zawód jest deficytowy dla miejsca wykonywania pracy.

Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny/ni uczestnik/cy szkolenia spełnia/ją warunki dostępu do priorytetu. 
(oświadczenia Wnioskodawcy dotyczące priorytetu nr 1).

 

Priorytet 2 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Należy pamiętać, że przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy" w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Przykładowo maszyna istniejąca na rynku od bardzo wielu lat, ale niewykorzystywana do tej pory w firmie wnioskodawcy, jest w jego przypadku „nową technologią czy narzędziem pracy". Pod pojęciem procesów należy rozumieć zaś serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu. Przykładowymi kategoriami procesów biznesowych są: proces zarządczy (który kieruje działaniem systemu, np. zarządzanie przedsiębiorstwem lub zarządzanie strategiczne), proces operacyjny (który dotyczy istoty biznesu i źródła wartości dodanej,  np. zaopatrzenie, produkcja, marketing, sprzedaż), proces pomocniczy (który wspiera procesy główne, np. księgowość, rekrutacja, wsparcie techniczne) - https://www.gov.pl/web/popcwsparcie/zarzadzanie-procesami-biznesowymi-bpm

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny/i uczestnik/cy szkolenia spełnia/ją warunki dostępu do priorytetu
(oświadczenie Wnioskodawcy dotyczące priorytetu nr 2).

 

Priorytet 3 Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

1) w województwie dolnośląskim:

wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,

w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,

w powiecie górowskim - gmina Jemielno,

w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,

w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,

w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,

w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;

2) w województwie lubuskim:

w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,

w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,

w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,

w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,

w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,

w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;

3) w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;

4) w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Dofinansowane formy kształcenia ustawicznego mają wspomagać wprowadzenie zmian umożliwiających utrzymanie się na rynku czy pozwalających uniknąć zwolnień czy wręcz zatrudnić nowych pracowników.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 3).

 

Priorytet 4 Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,

dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,

rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach,

do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,

na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,

dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.

Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu.

Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. W obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów. Rady Pracowników pełnią istotną rolę w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.

Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności. Zachęca do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 4).

 

Priorytet 5 Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę.

Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy. Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy.

Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego

przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi

skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy

różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych

promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 5).

 

Priorytet 6 Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców. Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu/ branży;

doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;

rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 6).

 

Priorytet 7 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje – polegającą na: stacjonarnym i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych – czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym.

Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający na dzień 1 stycznia 2025 r. przewżajace PKD 2007 w Sekcji Q lub PKD 2025 w Sekcji R tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach:

• 86 – Opieka zdrowotna,

• 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem,

• 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną.

W ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 7).

 

Priorytet 8 Rozwój umiejętności cyfrowych.

Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych w ramach w/w priorytetu Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie. Pracodawca w uzasadnieniu wskazuje potrzebę nabycia nowych umiejętności.

W przypadku niniejszego priorytetu należy również pamiętać, że w obszarze kompetencji cyfrowych granica pomiędzy szkoleniami zawodowymi, a tzw. miękkimi nie jest jednoznaczna. Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 8).

 

Priorytet nr 9 Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego.

Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.
(do wniosku należy dołączyć oświadczenie dotyczące priorytetu nr 9).


 Środki KFS przeznaczone są na :
 

    1. kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
    2. egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
    3. badania lekarskie i/lub psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu;
    4. ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
    5. określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS

 
Przy rozpatrywaniu wniosków Starosta uwzględnia:

• zgodności dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;

• zgodności kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;

• kosztu usługi kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;

• posiadania przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;

• w przypadku kursów – posiadania przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;

• planów dotyczących dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;

• możliwości sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
 
                                                                                                   
Kompletnie wypełniony wniosek uwzględniający zasady przyznawania środków wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami zaleca się złożyć co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem szkolenia, studiów podyplomowych lub egzaminu.
 
Szczegółowe zasady korzystania ze środków KFS obowiązujące w Powiatowym Urzędzie Pracy w Janowe Lubelskim zostały opisane w załączniku do ogłoszenia pn.
Zasady przyznawania środków KFS 2025.

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców 2025
Wniosek o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców 2025.doc 232 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 1 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 1 (2025).docx 21 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 2 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 2 (2025).docx 14 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 3 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 3 (2025).docx 13 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 4 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 4 (2025).docx 13 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 5 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 5 (2025).docx 14 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 6 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 6 (2025).docx 14 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 7 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 7 (2025).docx 21 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 8 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 8 (2025).docx 13 KB
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 9 (2025)
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY DOTYCZĄCE PRIORYTETU 9 (2025).docx 13 KB
Informacja o usłudze kształcenia ustawicznego kursie - szkoleniu w ramach KFS
Informacja o usłudze kształcenia ustawicznego kursie - szkoleniu w ramach KFS.docx 22 KB
Informacja o studiach podyplomowych w ramach KFS
Informacja o studiach podyplomowych w ramach KFS.docx 21 KB
Informacja na temat egzaminu w ramach KFS
Informacja na temat egzaminu w ramach KFS.docx 20 KB
Wykaz osób, które mają zostać objęte działaniami finansowanym z udziałem środków KFS
Wykaz osób, które mają zostać objęte działaniami finansowanym z udziałem środków KFS.doc 48 KB
Oswiadczenie sankcyjne
Oswiadczenie sankcyjne.docx 24 KB
Oświadczenie o pomocy de minimis
Oświadczenie o pomocy de minimis.docx 18 KB
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.docx 15 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 62 KB
Zasady przyznawania środków KFS 2025
Zasady przyznawania środków KFS 2025.doc 146 KB
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_lubelskie_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_lubelskie_2025.pdf 250 KB
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_lubelskie_powiat_janowski_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_lubelskie_powiat_janowski_2025.pdf 132 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display