Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy

Print Drukuj

     

Powiatowy Urząd Pracy w Janowie Lubelskim ogłasza nabór o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy w ramach środków Funduszu Pracy:

Termin naboru wniosków: od dnia 7 sierpnia 2025 r. do dnia 20 sierpnia 2025 r.

Wysokość dofinansowania wynosi 35.000 zł na stanowisko pracy

w przypadku gdy podmiotowi przysługuje prawo do obniżenia podatku od towarów i usług należnego o kwotę podatku naliczonego, refundacja obejmuje wydatki na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy bez podatku od towarów i usług

Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy może złożyć podmiot, jeżeli na dzień złożenia wniosku:

- wnioskodawca, osoby reprezentujące wnioskodawcę i osoby zarządzające wnioskodawcą w okresie ostatnich 2 lat nie były prawomocnie skazane za przestępstwo składania fałszywych zeznań lub oświadczeń, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub przeciwko obrotowi gospodarczemu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym na podstawie ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny, za przestępstwo skarbowe na podstawie ustawy z dnia 10 września 1999 r. – Kodeks karny skarbowy lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

- przez ostatnie 6 miesięcy przedsiębiorca, w tym żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, wykonywał działalność gospodarczą, a w przypadku niepublicznego przedszkola lub niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego lub niepublicznej szkoły – działalność na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe;

- w okresie ostatnich 6 miesięcy wnioskodawca nie zmniejszył wymiaru czasu pracy i stanu zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy, a w przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn – uzupełnił wymiar czasu pracy lub stan zatrudnienia;

- wnioskodawca nie zalega z:

wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom, z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy i Fundusz Emerytur Pomostowych oraz z wpłatami na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne;

wnioskodawca nie zalega z opłacaniem innych danin publicznych;

wnioskodawca nie posiada nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych.

Do wniosku należy dołączyć:

Załącznik nr 1 Oświadczenie podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, niepublicznego przedszkola lub niepublicznej szkoły

Załącznik nr 2 Oświadczenie o pomocy de minimis

Załącznik nr 3 Klauzula informacyjna

Załącznik nr 4 Oświadczenie o współpracy/braku współpracy z przedstawicielami reżimu rządzącego w Federacji Rosyjskiej lub Republice Białoruskiej

Załącznik nr 7 Oświadczenie producenta rolnego dotyczy tylko producenta rolnego.

Dokumenty potwierdzające prawną formę wnioskodawcy (wpis do ewidencji działalności gospodarczej, wpis do Krajowego Rejestru Sądowego, w przypadku spółki cywilnej – umowa spółki).

W przypadku, gdy adres miejsca wykonywania pracy nie widnieje w dokumencie stanowiącym podstawę prawną funkcjonowania wnioskodawcy – dokument potwierdzający formę prawną użytkowania tego lokalu.

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

W zależności od wskazanej formy zabezpieczenia zwrotu środków:

a) w przypadku weksla z poręczeniem wekslowym (aval)

Załącznik nr 5 Dane poręczycieli

Załącznik nr 6 Oświadczenie poręczyciela (wypełnione przez każdego poręczyciela)

b) w przypadku blokady środków zgromadzonych na rachunku bankowym wnioskodawcy

zaświadczenie z banku o kwocie posiadanych przez wnioskodawcę środków na rachunku bankowym.

Wniosek wraz z załączonymi dokumentami należy złożyć w sposób trwale ze sobą spięty uniemożliwiający rozpięcie się dokumentów

Wnioski w formie papierowej należy składać:

- pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Janowie Lubelskim, ul. Zamoyskiego 70, 23-300 Janów Lubelski (decyduje data wpływu do Urzędu);

lub

- w sekretariacie PUP w Janowie Lubelskim ul. Zamoyskiego 70, 23-300 Janów Lubelski, II piętro (w dni robocze: od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.00)

Dokumenty dostępne są na stronie

https://janowlubelski.praca.gov.pl/-/6844325-do-pobrania-refundacja-kosztow-wyposazenia-lub-doposazenia-stanowiska-pracy

Informacje o publikacji dokumentu